Autobrand bij leeuwen safaripark

wilde_dieren

Een moeilijk dilemma voor een Brits gezin tijdens een uitje in een safaripark: hun auto vloog in brand net toen ze het leeuwenverblijf waren binnengereden.

Lesautolease.nl

— Advertentie —

"Ik dacht eerst dat het stoom was en dat de auto oververhit was geraakt", zei Helen Clements tegen de BBC. "Toen beseften we dat het rook was. Het werd dikker en dikker en toen zagen we vlammen."

Teruggestuurd

Clements begreep dat zij, haar zoontje van 9 en dochter van 12 niet in de auto konden blijven. Maar uitstappen, met de leeuwen op zo'n 100 meter afstand, was ook gevaarlijk.

Toch besloten ze het erop te wagen. Na een druk op de claxon om de verzorgers te waarschuwen, stapte het gezin uit. Ze werden onmiddellijk teruggestuurd door het personeel. "Ze riepen: terug de auto in! Wat moet je dan?"

Geblust

Clements besloot het bevel op te volgen en de brandende auto weer in te gaan. Kort daarna arriveerde een voertuig van het park, dat het gezin meenam. Niemand raakte gewond. Kort daarna werden de leeuwen uit het verblijf gehaald zodat de brand kon worden geblust.

Clements noemt het een ongelofelijk toeval dat haar auto juist op deze plek vlam vatte. "Het had ook tussen de flamingo's of kamelen kunnen gebeuren, maar nee hoor, het moest tussen de leeuwen gebeuren."

Bron: NOS