Dation helpt rijscholen aan een beter imago

Dation

Branding en imago krijgen in rijschoolland niet altijd voldoende aandacht. Toch blijft een professionele uitstraling belangrijk voor het aantrekken van nieuwe leerlingen. Dation heeft hierop ingespeeld met een nieuwe update: alle communicatie in eigen huisstijl, zonder extra kosten.

De VerkeersAcademie

— Advertentie —

Met de nieuwe update van Dation kunnen rijscholen alle communicatie volledig vormgeven in eigen huisstijl. Hiermee creëren rijscholen een herkenbare ‘look’ voor bestaande klanten en laten zij een professionele indruk achter bij nieuwe klanten.

Communicatie krijgt een nieuwe wending

Zo kan de rijschool het briefpapier, kleurstijl en logo verwerken in alle e-mails die door het systeem verzonden worden. U kunt hierbij denken aan een bevestiging van de rijles, de e-mail met factuur of een overzicht van de voortgang naar de ouders van de leerling.

“We zien nu al tientallen rijscholen die fantastische sjablonen hebben gecreëerd. Deze worden gebruikt voor communicatie naar bestaande klanten maar ook naar potentiële klanten” zegt Wouter Eijkelenkamp van Dation. “Het is vreselijk belangrijk om je merk en imago als rijschool terug te laten komen in je communicatie. Zo bouw je aan meer naamsbekendheid en herkenbaarheid. 

Overzicht creëren

Het is ook mogelijk om gepersonaliseerde afzenders te gebruiken, om antwoorden op e-mails in de juiste inbox te laten komen. Door de update kunnen bijlagen gekoppeld worden aan een sjabloon. Zo kunnen nieuwe leerlingen standaard de algemene voorwaarden ontvangen bij een eerste rijles afspraak en bij een uitnodiging voor theorie kan standaard een boekje met aanvullende informatie worden meegezonden. 

“Communicatie per e-mail wordt nu vaak via Outlook gedaan waarin de rijschool met tientallen sjablonen handmatig in de weer is en bovendien geen helder dossier opbouwt per leerling. Wij wilden dat graag oplossen en alle communicatie vanuit Dation laten verlopen. Dit scheelt veel tijd en bovendien krijg je een volledig overzicht van alle communicatie die tussen de rijschool, de leerling en de ouders plaatsvindt”. – aldus Wouter Eijkelenkamp van Dation. 

Positief ontvangen

Dat deze nieuwe update inspeelt op de behoefte van rijschoolondernemers merken we als we Ton en Mary-Ann Wiersma, van Keystone Verkeerseducatie, om een eerste reactie vragen. “We zijn meteen aan de slag gegaan toen we in de nieuwsbrief van Dation lazen dat we onze huisstijl konden gaan gebruiken. Het klaarzetten van de templates was even wat werk. Maar heb je dat eenmaal gedaan, dan ziet de correspondentie richting de leerling er strak uit.” Ton en Mary-Ann vertellen verder: “Wat wij ook prettig vinden is dat je bij elke mail die je vanuit een template stuurt, je nog de mogelijkheid hebt om handmatige aanpassingen te doen voordat je hem daadwerkelijk verzendt. Daarnaast is het handig dat je alle verzonden mail nu terug kunt vinden in de historie van de leerling.”