Erwin Don: “Niet beloven maar bewijzen”

Vanaf 1 oktober 2016 zullen BOVAG-leden een hogere premie moeten betalen voor de vernieuwde BGF (BOVAG Garantie Fonds). Niet iedereen is hier blij mee, maar Erwin Don, directeur van DON Opleidingen, ziet de vernieuwing als een uitgelezen kans om onderscheidend vermogen te creëren.

De VerkeersAcademie

— Advertentie —

Het BGF wordt tien keer duurder en rijscholen zullen vanaf 1 oktober 2016 een bedrag van € 7,50 per leerling moeten betalen. Tijdens het jaarcongres van BOVAG- rijscholen, op 19 september jl, spraken Theo Vuijk, eigenaar van Fly-Over en Rogier Keijbeck, directeur van Keijbeck Opleidingen, hun ongenoegen uit over de verhoging van de BGF-premie. 

Niet beloven maar bewijzen

Volgens Erwin Don is de premieverhoging noodzakelijk om het gewenste doel te bereiken. “Rijschoolhouders klagen steen en been over de misstanden in onze branche en de slechte naam die malafide ondernemers ons allemaal bezorgen. Het BGF geeft ons eindelijk de mogelijkheid om de klant niet alleen maar te “beloven” dat het geld bij ons veilig is, maar tevens de mogelijkheid om dit te bewijzen”- aldus Erwin Don.

Uitgelezen kans voor BOVAG-rijscholen

“De nodige toelichting en uitleg behoeft minimaal te zijn”, vertelt Erwin Don.  “De consument herkent het principe uit de reisbranche. Vergeet niet dat het behalen van een gemiddeld autorijbewijs de consument tegenwoordig nagenoeg evenveel kost als een gemiddelde vakantie. Natuurlijk is factor tien een forse premie verhoging, maar de oude tarieven dekten simpelweg de lading niet. Dit is een uitgelezen kans voor BOVAG-rijscholen om zich te onderscheiden van de rest.” 

Investeren in marketing

Consumenten zijn nog niet op de hoogte van de voordelen als het gaat om een BOVAG-rijschool. Daarom hoopt Erwin Don dat er flink geïnvesteerd gaat worden in marketing. “De nieuwe BGF-tarieven geven meer ruimte om te investeren in een pull-marketing strategie. Ik hoop van harte dat consumenten in de toekomst expliciet op zoek gaan naar een BOVAG-rijschool. Ik ga er vanuit dat de vernieuwde mediacampagnes hieraan zullen bijdragen en dat consumenten uiteindelijk het BOVAG-lidmaatschap gaan zien als een vereiste bij het zoeken naar een betrouwbare rijschool”- aldus Erwin Don.