Mediacampagne CBR met rijbewijstips is een succes

De social mediacampagne met rijbewijstips voor jongeren van het CBR, in samenwerking met BOVAG, FAM en VRB,blijkt een succes te zijn. De afgelopen twee maanden liep het bereik op Facebook en Instagram op tot een kwart miljoen jongeren. Online informatie verstrekken lijkt de manier te zijn om jongeren te bereiken.

Opleiding tot ADAS-instructeur bij De VerkeersAcademie

— Advertentie —

In totaal bezochten ruim 40.000 unieke bezoekers de miniwebsite van het CBR met rijbewijstips. Jongeren krijgen op de website tips als: ‘Kies een goede rijschool, dat is niet altijd de goedkoopste’, ‘Laat je rijinstructeur inschatten hoeveel lessen jij nodig hebt’ en ‘Gezakt voor je rijexamen? Ga meteen door met rijlessen’

Jongeren de juiste keuzes laten maken

De website werd in het leven geroepen om jongeren te stimuleren de juiste keuzes te maken. “In de rijopleiding leg je de basis voor veilig leven op de weg”vinden de brancheorganisaties, “Dus is het belangrijk om een goede keuze te maken en jongeren daarin de goede kant op te sturen”.

Leden VRB merken het aan de telefoon

Dat jongeren door de tips beïnvloed worden merken ze onder andere bij het VRB. Irma Brauers, secretaris van het VRB vertelt:” “Leden merken het al aan de telefoon, dat jongeren andere vragen stellen. De eerste vraag is vaak niet meer: Wat kost het? Ze beginnen zelf al over het slagingspercentage”.

Antwoord op online vragen

Het CBR is blij met de voorlopige resultaten: “Jongeren weten ons goed te vinden, ook via google. Dat blijkt uit de hoge posities die de pagina’s scoren voor zoekopdrachten binnen Google. Zo vinden kandidaten via Google snel en gemakkelijk antwoorden op vragen die zij online stellen rondom het halen van hun rijbewijs. Zoals “hoe veel rijlessen heb ik nodig” of “ik ben extreem zenuwachtig, wat moet ik doen?” De campagne met de rijbewijstips loopt nog vier maanden.