CBR wijzigt klantenportaal en vragenlijst medische keuring

CBR schrapt 44 arbeidsplaatsen

Mijn.CBR.nl, het klantenportaal van het CBR, wordt vernieuwd. Met de nieuwe look en feel is het gemakkelijker om de vragenlijst goed in te vullen en wordt de benodigde informatie gerichter opgehaald. Het moet ertoe leiden dat mensen gerichter worden verwezen voor een medische beoordeling.

De VerkeersAcademie

— Advertentie —

De aanpassing wordt in stappen gedaan. Vanaf 8 januari wordt er een nieuw startscherm geïntroduceerd. Ook is er een vernieuwde vragenlijst beschikbaar voor het aanvragen van een Gezondheidsverklaring voor het A, B(E) of T-rijbewijs. Deze vragenlijst is duidelijker, logischer en ontworpen voor gebruik op mobiel, tablet én desktop.

Gerichtere doorverwijzing

Met de nieuwe look en feel is het gemakkelijker om de vragenlijst goed in te vullen en wordt de benodigde informatie gerichter opgehaald. Het moet ertoe leiden dat mensen gerichter worden verwezen voor een medische beoordeling. Ook is de veiligheidsgraad verhoogd. Omdat het gaat om het uitwisselen van medische gegevens, en die gegevens vertrouwelijk zijn, wordt klanten nu verzocht om in te loggen met DigiD en sms-verificatie.

Meer vernieuwingen

Deze vernieuwingen zijn een belangrijke mijlpaal, laat het CBR weten. “Dit jaar voegen we in fasen nieuwe diensten toe. Zoals de vernieuwde vragenlijst voor mensen van 75 jaar en ouder en voor mensen die hun groot rijbewijs willen verlengen. In de toekomst gaat ook het reserveren van het theorie-examen en het machtigen van de rijschool via dit vernieuwde portaal verlopen. Tot die tijd functioneren de oude en nieuwe omgeving naast elkaar.”